REKLAMAČNÝ PORIADOK
1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy v 30-dňovej lehote - vrátenie alebo výmena tovaru:
Máte nárok na vrátenie nepoškodeného a nepoužitého tovaru do 30 dní od jeho zakúpenia podľa platných zákonov.
Ako postupovať? Je to veľmi jednoduché! Napíšte nám e-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. a povedzte nám dôvod výmeny. Pokiaľ by situácia bola zložitejšia, môžete nás tiež kontaktovať telefonicky, ale potvrdenie výmeny bude taktiež písomne nutné. Pre ľahšiu a rýchlejšiu komunikáciu uveďte aj číslo objednávky. Pokiaľ už máte vybraný produkt na výmenu, pridajte odkaz na tento výrobok. Ak nie, neváhajte sa nás opýtať na radu. Radi vám pomôžeme s výberom a nájdeme najlepšie riešenie, ktoré bude vyhovovať vašim požiadavkám.
Tovar je potrebné odoslať na vlastné náklady prostredníctvom dopravnej spoločnosti. Tovar prosím neposielajte prostredníctvom poštovej zásielky cez POŠTU, ale iba kuriérom na adresu napr. (Poštový kuriér, DPD, GLS, UPS, Toptrans,..) s uvedením našeho tel. čísla Vždy ale tovar zasielajte iba na nasledujúcu adresu:
Estilofina s.r.o.
Rampová 5
04001 Košice
Tel: +421 948 476 482
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Po doručení bude tovar skontrolovaný, či nie je poškodený. Preto opakovane zdôrazňujeme, že tovar musí byť starostlivo zabalený na transport. Po kontrole vám bude zaslaný nový tovar podľa dohody alebo vrátená úhrada.
Pre lepšiu komunikáciu môžete využiť aj náš reklamačný formulár.
Firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH) nemá nárok na vrátenie tovaru ani odstúpenie od zmluvy do 30 dní od dodania tovaru.
Na tovar vyrobený na objednávku alebo personalizovaný tovar (špecifické čalúnenie, farba nožičiek) sa právo na vrátenie tovaru v lehote 30 dní nevsťahuje.
2. Uplatnenie reklamácie v prípade poškodenia tovaru:
Dostali ste poškodený tovar a prišli ste na to až po jeho rozbalení? Bohužiaľ aj táto nepríjemná vec sa môže stať. Vopred sa za túto nemilú vec ospravedlňujeme a ihneď zjednáme nápravu.
Po zistení závady urobte fotografie, kde je závada jasne viditeľná. Spolu s podrobným popisom závady odošlite tieto fotografie na náš e-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. .
Nezabudnite priložiť aj číslo objednávky pre rýchlejšiu orientáciu.
V niektorých prípadoch sme schopní zaslať iba chybný diel, v tých zložitejších je nutná výmena celého tovaru. V tomto prípade je nutné odoslať tovar späť k nám. Pri tomto postupe Vás požiadame o starostlivé zabalenie tovaru tak, aby nedošlo pri preprave k ďalšiemu poškodeniu. Tovar vyzdvihneme našou kuriérskou spoločnosťou.
Všetko ide na naše náklady.
Tovar tiež môžete odoslať na vlastné náklady, vždy však na adresu nižšie. Tovar prosím neposielajte prostredníctvom poštovej zásielky cez POŠTU, ale iba kuriérom na adresu napr. (Poštový kuriér, DPD, GLS, UPS, Toptrans,..).
Estilofina s.r.o.
Rampová 5
04001 Košice
Tel: +421 948 476 482
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Na riešenie reklamácie máme zo zákona 30 dní, avšak v drvivej väčšine to zvládame za menej ako polovicu. Pokiaľ sa reklamácia ukáže ako oprávnená, bude Vám ihneď odoslaný tovar nový, bez akéhokoľvek doplatku. V prípade, že reklamáciu nebudeme môcť uznať, bude tovar odoslaný späť k Vám na Vaše náklady. Zároveň bude nutné zaplatiť aj prvé poštovné, pokiaľ sme zariaďovali.
Využiť môžete náš reklamačný formulár.
Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok upravuje postup webovej stránky estilofina.sk, ktorej vlastníkom je Estilofina s.r.o. so sídlom v Šarišských Bohdanovciach 166, 08205, Slovenská republika, IČO: 50594478, DIČ: 2120381978, IČ DPH: SK2120381978 zapísaná v živnostenskom registri Okresného úradu Prešov, odbor živnostenského podnikania, č. Živnostenského registra 750-47457, poštová adresa: Šarišské Bohdanovce 166, 08205")(ďalej len „Predávajúci") a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci") pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na internetovéj adrese www.estilofina.sk a práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho (Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany") s tým súvisiace.
Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na www.estilofina.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 619 až § 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na www.estilofina.sk ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi podľa § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení .
Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom Predávajúceho a bezvýhradne s ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky Predávajúcemu je prejavom súhlasu s reklamačným poriadkom a stáva sa pre Kupujúceho záväzným.
Reklamačný poriadok je verejne dostupný na www.estilofina.sk a v sídle Predávajúceho.
Kontrola tovaru pri prevzatí
Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí.
Ak Kupujúci zistí nekompletnosť tovaru alebo akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším poškodením obalu, je povinný reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do troch dní od prevzatia zásielky, uplatniť u Predávajúceho. Inak sa dodávka považuje za kompletnú a bez závad a reklamácie z tohto titulu nebudú akceptované.
Kupujúci je povinný Predávajúcemu reklamovať zavády a nedostatky tovaru zakúpeného na www.estilofina.sk bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v príslušných ustanoveniach zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
Záručné podmienky a záručná doba- pre spotrebiteľov
Na dodaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov. Na vybrané druhy tovaru môže byť Kupujúcemu poskytnutá dlhšia záručná doba. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
Faktúra v elektronickej forme je podľa §32 Zákona o účtovníctve č. 431/2002 z.Z. právoplatným daňovým dokladom a bude na základe vyžiadania zákazníka zaslaná na zákaznícky email. E-shop www.estilofina.sk neručí za nedoručenie elektronickej formy faktúry v prípade, že zákaznícka emailová adresa je nefunkčná alebo neplatná.
Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený. Kupujúci je povinný vo Formulári čo najvýstižnejšie popísať vadu, pre ktorú tovar reklamuje.
Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia Kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a. nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
b. neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
c. uplynutím záručnej doby tovaru,
d. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
e. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
f. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
g. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
h. poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
i. poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
j. neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
k. zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
Nábytok ponúkaný Predajcom na E-shope je určený iba pre domáce využitie. Tovar je možné využiť do komerčných priestorov, prípadne do záťažových priestorov, ale Kupujúci v takomto prípade berie na vedomie, že prípadné reklamácie nemusia byť uznané z dôvodu, že tovar bolo využívaný v komerčných alebo záťažových priestoroch.
Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná. Náklady na dodanie reklamovaného tovaru Predávajúcemu uhrádza Kupujúci. Pri neoprávnenej reklamácii je Kupujúci povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením takejto reklamácie vo výške 12 EUR.
Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, tovar zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie.
Predávajúci vydá Kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie, ktoré mu bude zaslané na adresu doručovania uvedenú vo Formulári.
Predávajúci vydá Kupujúcemu o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie, ktorý mu bude zaslaný na adresu doručovania uvedenú vo Formulári.
Kupujúci sa môže voči rozhodnutiu reklamácie odvodlať v lehote 30 dní od doručenia tohto rozhodnutia.
Záručné podmienky a záručná doba- pre podnikateľov
Firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH) nemá nárok na vrátenie tovaru ani odstúpenie od zmluvy do 30 dní od dodania tovaru.
1. Lehoty na uplatnenie reklamácie
Kupujúci – podnikateľ je oprávnený uplatniť právo z chyby (tovar reklamovať) bez zbytočného odkladu po tom, čo mohol chybu pri včasnej prehliadke a dostatočnej pozornosti zistiť, najneskôr v lehote 12 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je uvedené inak. To sa však netýka:
- pri veci predávanej za nižšiu cenu na chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá;
- na opotrebovanie veci spôsobenej jej obvyklým používaním;
- pri použitej veci na chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim; alebo ak to vyplýva z povahy veci.
Lehota na uplatnenie reklamácie začína bežať prevzatím tovaru kupujúcim. Ak sa skladá tovar z viacerých častí, ktoré sú dodávané postupne, lehota začína bežať odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.
2. Ak sa prejaví chyba v priebehu lehoty na uplatnenie reklamácie pre kupujúceho – podnikateľa, je na kupujúcom – podnikateľovi, aby preukázal, že chyba tovaru existovala už pri prevzatí tovaru.
3. Nároky z chýb
Ak nemá vec vlastnosti uvedené v čl. III. tohto Reklamačného poriadku, môže kupujúci – podnikateľ požadovať dodanie novej veci bez chýb, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu chyby neprimerané, pokiaľ sa chyba týka iba súčasti veci, môže kupujúci – podnikateľ požadovať len výmenu súčasti;
- bezplatné odstránenie chyby.
- Nábytok ponúkaný Predajcom na E-shope je určený iba pre domáce využitie. Tovar je možné využiť do komerčných priestorov, prípadne do záťažových priestorov, ale Kupujúci v takomto prípade berie na vedomie, že prípadné reklamácie nemusia byť uznané z dôvodu, že tovar bolo využívaný v komerčných alebo záťažových priestoroch.
Postup pri reklamácii
Kupujúci – podnikateľ doručí na vlastné náklady i riziko reklamovaný výrobok na adresu Estilofina s.r.o., Rampová 5, Košice 04001.
Tovar musí byť v úplnom stave. Je vhodné tovar zasielať v originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru. Ku každej položke je kupujúci – podnikateľ povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predajcu a uviesť presný popis porúch a početnosť výskytu.
Lehota na vybavenie reklamácie
Ak je kupujúci – podnikateľ, reklamácia vrátane chyby bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 90 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim – podnikateľom, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim – podnikateľom nedohodnú na inej lehote.
Vybavenie reklamácie
Reklamácia je za vybavenú považovaná v okamihu, keď o tejto skutočnosti predávajúci informuje kupujúceho – podnikateľa telefonicky, SMS alebo na e-mail kupujúceho – podnikateľa uvedený pri uplatnení reklamácie. Kupujúci – podnikateľ má povinnosť si tovar vyzdvihnúť. V opačnom prípade je predávajúci oprávnený si účtovať poplatok za uskladnenie. Pri výdaji tovaru po vybavení reklamácie je kupujúci – podnikateľ povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá do reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti.
Náklady reklamácie
Náklady na uplatnenie reklamácie (napr. náklady na poštovné, dopravu) nesie kupujúci – podnikateľ sám.
Reklamačný poriadok je platný od 14.03.2024.